Trouwfotograaf Hoevelaken, Amersfoort, Leusden, Nijkerk e.o. | Made by C Fotografie
  • Home
  • Bruiloften
  • Pre-wedding
  • Day in the Life
  • Over Chantal
  • Check beschikbaarheid
  • Contact

10 ideeën om de trouwceremonie persoonlijk te maken

10/12/2019

0 Opmerkingen

 
trouwen hoeve sparendam, bruiloft hoeve sparendam, trouwen hoevelaken, bruiloft hoevelaken, trouwfotograaf hoevelaken, huwelijksfotograaf hoevelaken, bruidsfotograaf hoevelaken
De trouwceremonie, het moment van de dag waar het eigenlijk allemaal om draait! Tijdens dit gedeelte van de dag gaan jullie écht trouwen en beloven jullie elkaar eeuwige trouw. 

Hoe mooi is het dan om de ceremonie ook echt bijzonder te maken. 
​​Speciaal voor jullie heb ik een blog geschreven met 10 ideeën voor een persoonlijke trouwceremonie.

 
1. Linten doorknippen

Hebben jullie in het verleden veel tegenslagen en moeilijke tijden gehad, start de ceremonie dan met het doorknippen van linten. De linten worden vastgehouden door de gasten. Elk lint die jullie doorknippen, staat voor een hobbel die jullie samen hebben doorgemaakt.
trouwen klarenbeek, bruiloft landgoed klarenbeek, trouwen apeldoorn, bruiloft apeldoorn, trouwfotograaf klarenbeek, huwelijksfotograaf karenbeek, bruidsfotograaf klarenbeek

 
2. Ceremoniespreker(s)

Vraag iemand die dicht bij jullie staat als ceremoniespreker. Hij of zij kent jullie veel beter dan een ambtenaar van de burgerlijke stand. Of vraag meerdere gasten om te spreken tijdens de ceremonie. Zij kunnen hun wens voor jullie uitspreken, vertellen wat ze voor jullie betekenen of vertellen waarom jullie zo'n goede band hebben. Vergeet de zakdoekjes niet klaar te leggen, want een persoonlijke toespraak zou wel eens emotioneel kunnen worden. 
Foto

 
​3. Herinnering aan geliefden

Tijdens de bruiloft voel je je intens gelukkig, maar soms is er ook verdriet op deze dag. Bijvoorbeeld als er een dierbaar persoon niet bij de bruiloft kan zijn, omdat hij/zij overleden is. Geef deze persoon een speciaal plekje tijdens de ceremonie...
  • Plaats een foto of een mooi stukje tekst
  • Steek een kaarsje aan voordat de ceremonie begint of juist tijdens de ceremonie
  • Draag iets persoonlijks of verwerk zijn/haar favoriete bloemsoort in het boeket en/of corsage(s)
trouwen park hotel hugo de vries, bruiloft park hotel hugo de vries, trouwen lunteren, bruiloft lunteren, trouwfotograaf lunteren, huwelijksfotograaf lunteren, bruidsfotograaf lunteren

 
​4. Persoonlijk woordje voor elke gast

Je hebt goed nagedacht over de gasten die je hebt uitgenodigd voor de ceremonie. Meestal zijn dit de mensen die je het dierbaarst zijn en veel voor jullie betekenen. Hoe mooi is het dan om elke gast even in het zonnetje te zetten. 
 
  • Schrijf voor elke gast 1 of 2 zinnen op, waarom ze bijzonder zijn voor jullie. Tijdens de ceremonie is er een moment waar de ceremoniespreker de gasten stuk voor stuk zullen verrassen met een paar mooie woorden die afkomstig zijn van jullie. Behoort de ceremoniespreker tot één van jullie dierbaren, sluit hem/haar dan niet uit, maar laat zijn/haar partner jullie woorden vertellen zodat hij/zij ook overwachts in het zonnetje wordt gezet.

  • Ga je het niet redden met 1 of 2 zinnen? Maak dan een leuke goodiebag voor de gasten waar hun naam op staat en zet deze op de stoel waar ze komen te zitten. Naast zakdoekjes en misschien een klein rolletje snoep kan je hier een persoonlijk briefje in doen die jullie hebben geschreven. Op deze manier heb je gelijk een indeling wie waar moet zitten tijdens de ceremonie.

 
​5. Rozen

De roos staat symbool voor liefde, vreugd, geluk en genegenheid. Hoe mooi is het als je dit kan integreren in een ceremonie. Bij een rozenceremonie begint de bruid. Zij deelt een roos uit aan iemand van de gasten en verteld deze persoon waarom hij/zij zo dierbaar voor haar is. Nadat deze persoon de roos in ontvangst heeft genomen, geeft hij/zij de roos weer door aan een ander, ook met een persoonlijk woordje. Je zal zien dat op het eind iedereen door elkaar loopt, er zal worden geknuffeld en sommige gasten zullen zelfs een traantje weg moeten pinken.
trouwen park hotel hugo de vries, bruiloft park hotel hugo de vries, trouwen lunteren, bruiloft lunteren, trouwfotograaf lunteren, huwelijksfotograaf lunteren, bruidsfotograaf lunteren

 
6. Ringenceremonie

De trouwring heeft net als de tijd geen begin of eind. Het is een eeuwige cirkel. De trouwring symboliseert daarmee de eeuwigdurende verbondenheid van jullie als getrouwd partners.
​

Meestal worden de ringen door bruidskindjes (neefjes/nichtjes/broertjes/zusjes) gebracht. Ook opa of oma komen regelmatig de ringen brengen tijdens de ceremonie. Maar het moment kan nóg specialer gemaakt worden met een bijzondere ringenceremonie. 
Tijdens de ringenceremonie staan jullie in het midden en alle gasten staan in een kring om jullie heen. Er wordt een lint gespannen rond de kring, het lint begint en eindigt bij jullie ouders. Het lint gaat door de ringen en iedereen doet in stilte met oogcontact een wens voor het bruidspaar terwijl ze de ringen in hun handen hebben. 

 
7. Iedereen als ringdrager

Of maak van alle aanwezige gasten ringdragers en laat íedereen de trouwringen brengen. In dit geval heeft iemand de taak om de trouwringen mee te nemen en achteraan te beginnen. De ringen worden van achter naar voren doorgegeven aan de gasten tot deze uiteindelijk bij de laatste persoon op de eerste rij zijn aangekomen. Zo heeft iedereen op een speciale manier bijgedragen én ook hier kan iedereen een speciale wens voor jullie doen via de ring.

 
8. Tying the knot

Dit is een Keltische traditie waar linten of touwen om de handen van het bruidspaar worden gebonden. Tijdens Latino ceremonies wordt het touw vaak als een soort lasso over het bruidspaar gedaan in een 8-figuur (infinity). Op deze manier worden jullie symbolisch aan elkaar verbonden.

 
9. Betrek kinderen bij de ceremonie

Zijn (jullie) kindjes aanwezig bij de ceremonie, dan is het leuk om ze een specifieke taak te geven tijdens de bruiloft. Voor kinderen heeft het een grote impact als één van de ouders of beide ouders gaan trouwen. Hoe mooi is het dan dat jullie als gezin trouwen in plaats van met z'n tweetjes...
  • Laat de ringen brengen door (één van) de kindjes
  • Laat ze met de hamer slaan als het huwelijk is voltrokken
  • Las ook een ringmoment in voor de kindje en geef ze hun eigen ring, ketting of horloge
  • Laat de kinderen een speciale kinderacte ondertekenen
trouwen bronckhorst hoeve, bruiloft bronckhorst hoeve, trouwen brummen, bruiloft brummen, bruiloft apeldoorn, trouwfotograaf apeldoorn, huwelijksfotograaf apeldoorn, bruidsfotograaf apeldoorn

 
10. In plaats van een ring

Is één van jullie niet zo'n ringendrager, vervang de ring dan door bijvoorbeeld een horloge. Ook hierin kan je jullie namen en trouwdatum laten ingraveren. 
trouwen mariënhof, bruiloft mariënhof, trouwen amersfoort, bruiloft amersfoort, trouwfotograaf amersfoort, huwelijksfotograaf amersfoort, bruidsfotograaf amersfoort

Ik vind het supertof als je dit bericht wil delen met anderen:

<< Dagindeling bruiloft: 5 verschillende ideeën
Vertical Divider
Voorbeeld dagindeling bruiloft >>
0 Opmerkingen

Je opmerking wordt geplaatst nadat deze is goedgekeurd.


Laat een antwoord achter.

Je kan bij mij terecht voor trouwfotografie,  pre-wedding en loveshoots en documentaire gezinsfotografie.
In heel Nederland werkzaam als journalistieke trouwfotograaf.
Foto

MENU

Trouwreportage
          Twee fotografen
          Videograaf
          Trouwalbum
Pre-wedding & loveshoots
Documentaire gezinsfotografie
​Ervaringen van klanten
Over Chantal
Check beschikbaarheid
​Contact

Meest bezochte pagina's


Gratis trouwbrochure
7 tips: hoe vind je een trouwfotograaf die bij je past
Blog

Contact


Bel me op 06 - 41721703,
stuur me een ​WhatsApp berichtje of stuur me een e-mail.

Download de gratis trouwbrochure


Foto

Algemene Voorwaarden | Copyright & Disclaimer | Privacyverklaring
© Copyright 2013 - 2022
  • Home
  • Bruiloften
  • Pre-wedding
  • Day in the Life
  • Over Chantal
  • Check beschikbaarheid
  • Contact